ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2018 ΙΜΕΤ- ΕΚΕΤΑ-HCTH

ΙΜΕΤ (Ινστιτούτο Μεταφορών) – ΕΚΕΤΑ (Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης) – HCTH (HayabusaClub Thessaloniki Hellas)

Το έργο ADAS&ME (www.adasandme.com) είναι ένα Ευρωπαϊκό ερευνητικό έργο το οποίο πρόκειται να αναπτύξει ένα Προηγμένο Σύστημα Υποβοήθησης Οδηγών (ADAS) και υπο-λειτουργίες για την ανίχνευση υπνηλίας, στρες, έντονων συναισθημάτων, έλλειψης προσοχής κλπ. των οδηγών και αυτόματου ελέγχου του οχήματος σε περιπτώσεις ανάγκης, το οποίο αναμένεται να σώσει πολλές ανθρώπινες ζωές.

Για τη μοτοσικλέτα, το σύστημα θα παρακολουθεί την κατάσταση και συμπεριφορά οδήγησης του αναβάτη και σε περίπτωση κινδύνου λιποθυμίας (λόγω κούρασης, κλπ.) ή παρατεταμένης/ επικίνδυνης έλλειψης προσοχής, θα προειδοποιεί τον αναβάτη μέσω οπτικών και ηχητικών μηνυμάτων στο κράνος του, καθώς και δονήσεων στο κράνος και στα γάντια του. Επιπλέον σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, θα μπορεί να σταθεροποιεί το όχημα.

Οι αισθητήρες που παρακολουθούν την κατάσταση του αναβάτη είναι ενσωματωμένοι στο κράνος, στα γάντια και στο τζάκετ του.

Στα πλαίσια της πρώτης φάσης των πιλοτικών δοκιμών του έργου πραγματοποιήθηκαν δοκιμές στους χώρους του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ τον Ιανουάριο του 2018 στη Θεσσαλονίκη με τα μέλη του HayabusaClub Thessaloniki Hellas για τις εταιρειες ΑGV-DAINESE.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με στόχο τη συλλογή δεδομένων για τη μελέτη της θερμικής άνεσης, της προσοχής και της ανίχνευσης άγχους του αναβάτη.

Στο πρώτο μέρος του πειράματος οι αναβάτες οδήγησαν έναν προσομοιωτή μοτοσυκλέτας για 1 ώρα περίπου, πραγματοποιώντας δύο σενάρια το ένα για τη διαπίστωση της απόσπασης προσοχής και το δεύτερο για την ανίχνευση του άγχους του αναβάτη.

Στο δεύτερο μέρος του πειράματος, οι μοτοσικλετιστές οδήγησαν εκτός των χώρων του ΕΚΕΤΑ, ενώ ζωτικά σήματα όπως ηλεκτροκαρδιογράφημα και θερμοκρασίες σώματος καταγράφηκαν. Η διάρκεια αυτού του πειράματος ήταν διάρκειας 1 ώρας περίπου.

Στο τρίτο μέρος του πειράματος οι αναβάτες οδήγησαν έναν προσομοιωτή μοτοσικλέτας μέσα σε ένα θάλαμο κλιματισμού, ενώ καταγράφηκαν ζωτικά σημάδια, όπως το ηλεκτροκαρδιογράφημα και οι θερμοκρασίες του σώματος. Η θερμοκρασία σε αυτό το τμήμα του πειράματος είχε φτάσει τους 35 ° με υγρασία 40%. Η διάρκεια αυτού του πειράματος ήταν 30-45 λεπτά.

To HCTH θα είναι πάντα αρωγός σε ότι έχει να κάνει με την ασφάλεια του αναβάτη.